Besedo »startup« danes slišimo na vsakem koraku, predvsem med mladimi. Čeprav začetki tako imenovanih »startup družb« ali zagonskih podjetij segajo že v čas organiziranega gospodarstva, pa je trend »startup-ov« močno porastel v dobi »dot-com mehurčka”. To je špekulativni mehurček, ki se je pojavil v letih od približno 1997 do 2000. V tem obdobju je bila na borzah industrializiranih držav vidna ogromna rast vrednostnih papirjev podjetij v internetnih sektorjev in sorodnih področij. Vse skupaj se je nadaljevalo v Združenih državah Amerike, kjer je v tistih časih bila prisotna miselnost, da je službo lažje ustvariti kot jo dobiti.
Definirani in enotni kazalniki, ki bi razdeljevali »startup družbe« od ostalih, ne obstajajo. Kot primer navajam podjetje Uber Inc., ki je po zadnjih podatkih pridobilo 1,2 milijarde USD investicijskega denarja po tržni vrednosti družbe 17 milijard USD in se kljub temu še vedno ima za »startup podjetje«. Danes se namreč ogromno podjetij, pa četudi se ukvarjajo s storitvenimi dejavnostmi, samookliče kot »startup podjetje« z namenom, da bi bilo bolj privlačno za investitorje in poslovne partnerje. Ena bistvenih lastnosti, ki razlikuje zagonsko podjetje od ostalih pa je sposobnost doseganja hitre gospodarske rasti. Tega pri podjetjih, ki trgujejo s storitvenimi dejavnostmi, ne vidimo in zato je, po mojem mnenju, umestitev takšnih podjetij med »startup podjetja« neprimerna. Tako na primer na novo odprta restavracija v Ljubljani ali na novo ustanovljena družba z dejavnostjo poslovnega svetovanja ne moreta nositi naziva »startup podjetje«. Omenjamo še, da je leta 2018 sprejeti Zakon o spodbujanju investicij poizkusil definirait inovatino zagosnko podjetje/start-up: Inovativno zagonsko podjetje je neodvisna gospodarska družba, ki razvija ali trži inovativni izdelek, storitev ali poslovni model z visokim potencialom. Isti zakon določa tudi pogoje, kdaj se družba lahko vpiše v register zagonskih podjetij.
Za začetek morda še navedem citat poslovnega angela in enega izmed soustanoviteljev uspešnega slovenskega podjetja Mimovrste d.o.o., Jugoslava Petkoviča, ki je zapisal: »Start-up, dragi moji, je samo seksi beseda za zelo neseksi obdobje podjetniške zgodbe, ko gre še vse lahko narobe.” In ravno to povzame glavno misel tega uvoda; družbe se ne bi smele osredotočati na umestitev v svet »startup-ov« temveč bi se morale usmeriti v ustvarjanje boljših, inovativnih in konkurenčnih produktov. Konec koncev, še tako dober prizvok besede »startup« podjetju ne prinese rezultatov, če imajo na trgu produkt, ki ga nihče noče in ne potrebuje.
Katero pravno obliko izbrati ob ustanovitvi družbe? – kmalu…
Kateri so pravni problemi s katerimi se srečujejo start-upi? – kmalu…
Koliko stane odvetnik za start-upe? – kmalu…